5 مقصد گردشگری پر بازدید در ارمنستان

ارمنستان در منطقه ای امن قرار گرفته است که مورد توجه گردشگران بی شماری است. در ادامه برای آشنایی با چند مقصد مهم گردشگری در ایروان با تورکده همراه باشید.

5 مقصد گردشگری پر بازدید در ارمنستان

اگر شما به دنبال مقصدی جدید برای گذراندن تعطیلات خود می گردید، شانس خود را برای سفر به ارمنستان امتحان کنید. ارمنستان را می توان به یک موزه با فضای باز و آزاد تشبیه کرد کشوری که دارای یکی از تمدن های قدیمی و باستانی دنیا است. در سفر به ارمنستان شما از چشیدن میوه ها و سبزیجات ارگانیک و همچنین از غذاهای بسیار لذیذ ارمنی لذت خواهید برد. بازدید از صومعه های باستانی در طول روز و شب بسیار جذاب می باشد. در ادامه با تورکده همراه باشید تا از 5 مکان پر بازدید ارمنستان مطلع شوید.

ایروان پایتخت ارمنستان

یقینا شما برای بازدید ارمنستان از پایتخت این کشور یعنی ایروان شروع خواهید کرد. گشت ها و بازدید ها بهتر است از Matenadaran، موزه نسخه های خطی قدیمی در واقع مکانی که شما می توانید بزرگترین و کوچکترین کتاب ها و نسخ خطی منحصر به فرد از ملل مختلف باستانی را مشاهده کنید،  شروع کرد.

کاسکاد یا هزار پله

اطمینان داشته باشید که از کاسکاد یا همان بنای هزار پله دیدن کرده اید، این بنا در میان بناهای هنرهای مدرن قرار گرفته است. بالا رفتن از این همه پله ( با پای پیاده و یا پله برقی) قطعا ارزشمند است، که بهترین مکان برای دیدن نمای زیبای کوه آرارات است. همچنین بناهای به یادماندنی از نسل کشی های ارمنیها، یادبود قتل عام ارامنه، مکانی که شما هر آنچه در مورد گذشته ی ارمنستان هست را خواهید آموخت.

دیگر نقاط پر بازدید ایروان در مرکز شهر اطراف میدان آزادی و میدان جمهوری ایروان قرار دارد. شما می توانید در شب های آرام ایروان از سکوت بی نظیر این شهر امن لذت ببرید.

صومعه تاتو( tatev)

تله کابین (Wings of Tatev)، یکی از طولانی ترین تله کابین های جهان می باشد. با این تله کابین شما می توانید صومعه باشکوه تاتو که بجا مانده از قرن 9 می باشد را ببینید و یک گردش پر زرق و برق از مشاهده دیوارهای قلعه تاتو داشته باشید. قلعه tatev یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کلیساها در ارمنستان است که از آن به عنوان یک مرکز علمی و فرهنگی استفاده می شود.

دریاچه سوان (Lake Sevan)

دریاچه سوان بزرگترین دریاچه آب شیرین در این قلمرو است. اگر به بالای تپه صعود کنید دو کلیسای باستانی و سنگ های خاچکار بسیاری در اطراف خواهید دید و یک نمای عالی از دریاچه سوان خواهید داشت.

معبد گارنی (Garni Pagan Temple)

یکی دیگر از نقاط بازدید در ارمنستان معبد گارنی ارمنستان ، معبد هلنی بت پرستان معبدی با ساختار منحصر به فرد از دوران قبل از میلاد مسیح به جا مانده است. این مجموعه تنها ساختمانی است که دارای ستون های فرنگی است که قدمت آن به یک قرن قبل از میلاد برمیگردد. علاوه بر این مجموعه شما تنگه خیره کننده و سمفونی تشکیل شده از سنگ بازالت در امتداد صخره ها را شاهد خواهید بود.

Karahunj ارمنستان

مقاصد بازدیدی از بدون نمادهای تاریخی و باستانی تکمیل نخواهد شد. در ارمنستان شاهد سنگواره های بزرگی خواهید بود که قدمت آن به 7500 سال می رسد و سوراخ هایی در آنها وجود دارد که از آن برای مشاهدات طالع بینی استفاده میشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *