آمستردام شهر نارنجی

شاید هیچ کشوری مانند هلند این قدر بادبان ها، کانال های آبی، قایق، دوچرخه، گل، آسیاب بادی، خانه های قایقی و کافه ها نداشته باشد.

انگونه که رنگ نارنجی را به هلند نسبت می دهند، نتوان هیج رنگی را به کشوری نسبت داد. در این میان آمستردام AMSterdam با مجموعه ای از بهترین گالری های هنری، بازارهای گل و راه های آبی می درخشد. باشکوه ترین شهر کوچک جهان نام برازنده ای برای آمستردام است. از کانال های آبی این شهر تا موزه ها و چشم اندازهای خانه های رویایی خاطرات رومانتیکی برایت رقم می زند. شناورها و کروزهای دریایی یکی از عمومی ترین وسایل حمل و نقل در آمستردام هستند. اینجا همچنین به شهر تنوع و تحمل هم شهرت دارد و تمامی مزیت های یک شهر بزرگ را داراست از جمله فرهنگ غنی، رستوران های بین المللی، حمل و نقل شهری کارآمد که تمامی این مزیت ها را باید مدیون کانال های پرنفوذ آبی در جای جای این شهر دانست و البته یکی از معدود شهرهای جهان است که دوچرخه سوران در آن ارج و قرب فراوان دارند! موزه ون گوگ و ریجیکس RijkSmuseum معروف ترین هاست و باید گفت که ۷۰ موزه این شهر با برنامهای متنوع، میلیون ها علاقه مند به موضوعات هنری را به سوی خود می کشاند. یکی از جالب ترین موزه های امستردام موزه مربوط به یهودیان این شهر است. هتل ها و اقامتگاه های این شهر هم متنوع اند. در کنار کانال ها میتوانی اقامتگاه های ارزان “تخت و صبحانه” و یا خانه هایی که امکانات پخت و پز را دارند کرایه کنی، از آن جایی که آمستردام شهر بسیار پررونق گردشگری است در نتیجه توصیه می شود که اقامتگاه ها را از پیش از ورود رزرو کنی، در مرکز شهر آمستردام برای جوانان، هاستل هایی با قیمت های به مراتب ارزان تر بین ۱۷ تا ۳۰ یورو یافت می شود که مکان های تمیز و پاکیزه ای برای اقامت دانشجویان و کوله به پشت ها مهیا کرده است.

آمستردام

در تابستان کمپ هایی در حومه آمستردام برپا می شود که به سبک هیپی Hippie Style شهرت دارد و عموما دسترسی به آنها با دوچرخه بسیار گزینه مناسبی است و هر زمان که هوا نامناسب باشد اجاره دهندگان، کلبه های ییلاقی را برای متقاضیانشان در اختیار می گذارند. در اطراف آمستردام از زیبایی های طبیعت هلند لذات خواهی برد. پارکهای ملی، فلات های سرسبز، دریاچه های درخشان و باغ های گل از دیدنی های طبیعی هلند هستند که بهترین راه برای دیدن آنها استفاده از دوچرخه ها است در تابستان هم تورهای ویژه دوچرخه سواری برای دیدن اطراف شهر مهیاست. زمانی که در آمستردام هستی می توانی از تورهای اتوبوس های شهر استفاده کنی که چند نقطه را به شما نشان میدهد. همچنین در روستاهای نزدیک شهر، دن هاق که فضای مدرن تری دارد و پارلمان هلند و بسیاری از نهادهای اتحادیه اروپا در آن مستقر شده است. دلف و برگ نیز شهری با کانال های تاریخی است که ارزشی دیدن و عکس گرفتن دارد. ولندام Volendam نیز روستای ماهیگیری است که مکانی عالی برای تجربه پنیرهای خوشمزه هلندی و غذاهای دریایی است و برخی از این مناطق اطراف آمستردام از جمله برگز BrugeS، زانس Zaanse و چانس SchanS در فهرست ثبت در میراث جهانی یونسکوست که در سفر به این شهر دیدن این مناطق را به هیچ وجه از دست نده! در آمستردام استامپوت Stamppot که پوره سیب زمینی آمیخته با کلم و همراه سوسیس دودی است را تجربه کن ! همچنین Appeltart – تارت سیب که شیرینی معروف هلندی است. بد نیست بدانی زمانی که بچه های هلندی مدرسه ی خود را با موفقیت به پایان می رسانند، برای نشان دادن آن، چند روزی پرچم هلند و کیف مدرسه ی خود را در بیرون خانه آویزان می کنند. – هلندیها ضرب المثلی دارند که می گویند خداوند به تمام مردم دنیا زمین داد به ما اراده، آنها پیوسته با خشک کردن بخش هایی از اقیانوسی برای خود خشکی خلق می کنند و پر اراده و مصمم و مهربان زیبایی هایشان را به مردم دنیا نشان می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *