علت استقبال از سفرهای زمینی در سالهای اخیر چیست؟

سفر زمینی وان

از سال ۹۸ با افزایش چشم گیری برای سفرهای زمینی مواجه شدیم. با توجه به افزایش نرخ بلیت های هواپیما و همچنین گران شدن تورهای هوایی استقبال از سفرهای زمینی علی الخصوص شهر ها و کشور های مرزی بیشتر شد. دفتر های خدمات مسافرتی و همچنین مسافران برای هرچه ارزان تر شدن تورهای مسافرتی وسایل نقلیه زمینی مثل قطار و همچنین اتوبوس های وی آی پی را انتخاب کردند.

علاوه بر سفر به شهرهای داخلی مثل شیراز یزد تبریز که به صورت زمینی و گروهی انجام شد مسیر های دور تر مثل قشم نیز به صورت ریلی مورد استقبال گسترده قرار گرفت. کشورهای مثل عراق آذربایجان ارمنستان و ترکیه با توجه به داشتن مرز زمینی با ایران و همچنین نزدیکی شهرهای توریستی به مرز ایران مورد استقبال قرار گرفت. اما کشور ترکیه با توجه به فراهم سازی زمینه های توریستی مثل همیشه در صدر جدول قرار گرفته است ست و با در نظر گرفتن هزینه ارزی این کشور ارزان ترین مقصد برای گردشگران است.
استقبال بی سابقه مسافران از شهر مرزی وان ترکیه تعجب همگان را برانگیخته است. این استقبال به گونه ای زیاد بوده است که هتل های این شهر پاسخگوی مسافران نبودند. در واقع تور وان پر استقبال ترین سفر زمینی امسال بوده است و علت آن نیز ز نزدیکی این شهر به مرز رازی است. چون افزایش این حجم از مسافر به شکلی غیر منتظره بود قطعاً کمی و کاستی هایی در ارائه خدمات وجود داشته که با توجه به ادامه این روند سفر همگان در صدد برآورده کردن خواسته مسافران خواهند بود. با توجه به ارزانی این سفر معمولاً هتل ها در لوله‌های پایینی قرار دارند اما مسافران خواستار ارائه خدمات بهتر از هتل ها هستند با توجه به افزایش سفر و همچنین بالا رفتن خواسته مسافرین این شهر قطعاً هتل‌های بهتری در این شهر ساخت خواهد شد.
امید است با توجه به زمینه های گردشگری موجود در ایران و همچنین کاهش نرخ ارز ما نسبت به سایر این کشورها شاهد ورود گردشگران خارجی بیشتر به خاک کشور عزیزمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *