بوداپست شهر چشمه های معدنی

هیچ سفری به بوداپست کامل نخواهد بود مگر آن که از تپه قصر varhegy دیدن کنی.

بوداپست شهر چشمه های معدنی

بوداپست شهر چشمه های معدنی است. 118 چشمه به این شهر سرازیر می شود و روزانه 15 میلیون گالن آب در این شهر می جوشد. این شهر سرشار از اسپا و چشمه های آب معدنی است. از چشمه آب معدنی گلرت gellert که سبک نئوباروک دارد تا اسپاهای دراماتیک szechenyi و rudas متعلق به قرن شانزدهم و حمام ها و استخر های ترکی متعلق به دوران عثمانی گردشگران را به وجد می آورد. در تاریخ بوداپست به ملکه دانوب نیز شهرت داشت. زیبایی های معماری و فرهنگ غنی این شهر همواره تو را شیفته دیدار دوباره می کند.

این شهر را رودخانه دانوب به دو بخش تقسیم کرده که هر کدام ویژگی های متمایزی دارد. عمارت های عثمانی، معماری باروک همراه با بلوارها در مساحتی سرسبز، بلوک های آپارتمانی را میبینی! اگر زیاد اهل پیاده روی نیستی توصیه میکنیم بلیت حمل و نقل عمومی روزانه خریداری کنی. شبکه حمل و نقل عمومی این شهر عالی است و می توانی با این بلیت به 10 مسیر متفاوت سفر کنی!

هیچ سفری به بوداپست کامل نخواهد بود مگر آن که از تپه قصر varhegy دیدن کنی. در خیابان های سنگ فرشی و تاریخی منتهی به این تپه قدم بزن و مطمئن باش که به منطقه ماهی گیران bastion قدم گذاشته ای. در این قصر می توان از موزه ملی مجارستان نیز دیدن کنی. در قسمت قدیمی قصر هنوز دیوار و جان پناه به جا مانده از قرون وسطا پا برجا مانده است. توصیه می کنم رستوران های این جا چندان چنگی به دل نمی زند و قیمت ها هم عموما بالاست و بهتر است ناهار و یا عصرانه را در شهر میل کنی.

در شهر، پل زنجیره ای ( szechenyi lanchid) یکی از مکان هایی است که حتما باید ببینی و از زیباترین مناظر شهر است که چشم انداز زیبای رودخانه دانوب را دارد. پیاده روی این پل حس بسیار دوستانه ای به دست می دهد و حتما لذت بودن در این منطقه را از دست نده. برای این که غذای مدرن مجارستانی را تجربه کنی به شما کترینگ کانتین را توصیه می کنم. منوی این جا قیمت خوبی دارد و شما می توانی استارتر خود را با مخلوطی از اقلام سبک شروع کنی. این جا اغلب غذاهای فصلی سرو می شود.

خانه اپرای بوداپست به راستی یکی از زیباترین معماری های در سبک خود را دارد. اگر وقت داشته باشی راهنمایی در اختیار بگیر تا درون این سالن زیبا را نشانتان دهد. از طریق وب سایت بیلت را رزرو کرده و از نمایش زیبای اپرا در این سالن با شکوه لذت ببر! قدم زدن در اطراف شهر قدری خسته کننده است و برای تمدد اعصاب گزینه ای بهتر از این نخواهدد بود که از یکی از ده ها اسپای اینجا را انتخاب کنید که درون آن چشمه های آب معدنی و آبگرم جاری است. همان طور که پیش تر اشاره شد حمام های szechenyi یک گزینه دلپذیر برای کسب آرامش است. این جا در تمام طول سال پذیرای مردم است و افراد مسن را می بینید که در استخرهای آب گرم نشسته اند و ساعت ها شطرنج بازی می کنند. اگر بخواهی میدان نمادین شهر بوداپست را ببینی و چند عکس یادگاری بگیری به میدان قهرمانان در خیابان andrassy برو! در این میدان تندیس پادشاه بر روی ستونی بلند قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *