بسته های سفر پیشنهادی استان یزد

ضروری ترین بخش برای هر سفر برنامه ریزی برای سفر است. برای داشتن این برنامه باید لیست کاملی از اماکن بازدیدی مقصد داشت. برای داشتن این برنامه با تورکده همراه باشید.

کویرنوردی:
کویرنوردی در استان یزد در قالب تورهای : ۱- سافاری ۲- شتر سواری ۳- اسب سواری با برنامه های متنوع کویرنوردی، نجوم و… در کویرها و کمپ های: ورودی شهرستان یزد (دروازه قرآن)، فهرج، صادق آباد بافق، عصر آباد، اشکذر و… از طریق تورهای مجاز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان یزد انجام می پذیرد.

اماکن فرهنگی و مراسم زرتشتیان:
اماکن فرهنگی زرتشتیان یزد (در محور باستانی زرتشتیان، دخمه زرتشتیان، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان یزد در پردیس مارکار از جمله اماکنی است که با همراهی راهنمایان گردشگری مجاز و نیز از طریق تورهای مجاز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان یزد قابل بازدید عموم بوده وشرکت در مراسم جشن های ملی مهرگان و سده نیز با هماهنگی قبلی از طریق تورهای مجاز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان یزد انجام می پذیرد.

باغ های ایرانی:
باغ های ایرانی از لحاظ سبک معماری عمارت و نحوه آبرسانی در دنیا بی نظیرند. خوشبختانه در استان یزد دو باغ جهانی دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز از مجموعه باغ های ایرانی در سال ۲۰۱۱ میلادی با شماره ۱۳۷۲ به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده و و سایر باغ های ایرانی مطرح در استان یزد نیز: باغ ناجی، باغ نمیر (صدری) در تفت و … قابل بازدید عموم هستند.

مجموعه بازار یزد:
ضمن بازدید از مجموعه ارزشمند امیرچقماق از بازار قدیمی یزد و بازار خان با خرید: شیرینی های سنتی، زیورآلات طلا، صنایع دستی و نساجی سنتی و … می توان اوقات خوبی از گردشگری را در یزد سپری نمود.

یزدگردی:
بازدید از مراکز تفریحی با رویکرد گردشگری آبی: مجموعه گردشگری مهنور یزد و مجموعه گردشگری باران اشکذر و نیز مراکز خرید تجاری: آریا، صدف، علاءالدین در صفائیه یزد، بازار امیر در خیابان آیت آ… کاشانی، ستاره در باغ ملی و … می تواند در پر نمودن اوقات فراغت گردشگران استان یزد مطرح باشند.

یزد، شهر بادگیرها:

بادگیر یکی از شاخصه های معماری پایتخت معماری سنتی ایران، یعنی شهر یزد است که در بافت تاریخی آن که به زودی با ارسال پرونده ثبت جهانی در یونسکو در زمره شهرهای جهانی ” قرار خواهد گرفت در سه مسیر گردشگری: پردیس آل مظفر با تاکید براماکن مذهبی و تاریخی: مسجد جامع کبیر یزد، مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر)، خانه لاری ها و …، باغ دولت آباد و نیز بلوار بسیج جنگل با گیرها خودنمایی می کنند.

بازی های زمستانی و اسکی:
در فصل زمستان تفرجگاه زمستانی سخوید پذیرای گردشگران دوستدار بازی های زمستانی و اسکی است. غار نباتی، یخچال طبیعی طزرجان، چشم اندازهای شیرکوه را نیز می توان به طبیعت گردان و گردشگران ورزشی معرفی نمود.

روستا گردی: 
روستاهای هدف گردشگری بویژه فهرج، روستای سریزد در مهریز، اسلامیه در تفت و نیز اقامت گاه های بوم گردی در تمام شهرستان های استان یزد پذیرای روستا گردان و دوستداران طبیعت می باشند.

محور گردشگری خرانق – چک چک – میبد:

این محور گردشگری برون شهری که طرفداران بسیاری دارد با همراهی راهنمایان گردشگری مجاز و نیز از طریق تورهای مجاز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان یزد قابل بازدید عموم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *